neděle 2. března 2008

den 7 USA2 - východ USA 9-10 2007

Po delší přestávce zase tu ...

10.9 vstávat ... tak nějak jsme ani nepotřebovali budíček. Nikdy by mě nenapadlo že u oceánu mě probuděj komáři. Jak jsme měli v autě trochu pootevřený okno tak se k nám přes noc krásně nakvartýrovali . Moc pěkný .

Takže v 6 ráno vstávat, pořádně se protáhnout a hurá na fotky .. ( přes půlku jich je roztřesených jak jsem se pořád škrábal .. myslím po těch komárech :) ). Za to ale ty fotky stojí . Úsvit přímo kolmo k břehu je opravdu moc zajímavý, už jen proto že se v evropě nedá až tak moc vidět. ( Málo kde u nás najdeme východ slunce nad mořem kolmo k břehu ) Viz fotky.

Po ranní očistě v plážové sprše jedeme navštívit město přístavní město Savannah amerického státu Georgia.

Město je ukázkou typického jižanského amerického ospalého města. Všechny budovy jsou dost nízké. Vše je zahaleno do palem a jiných subtropických stropů. Žádné nalepené baráky na sebe. Budovy jsou zde poměrně i ve středu města uvolněné, stavěny pro pocit z vlastního prostoru. Což já osobně mám pro život radši než slepence baráku u sebe.

Zajedeme až do centra a jdeme si prohlídnout vyhlášenou historickou část SAVANNAH WATERFRONT. Ta je umístěna přímo u břehu kam musíme sejít kolem City Hall . A zde na mě čeká první větší zklamání v USA. Tak nějak jsem si představoval typický americký přístup k památkách .. billboardy, všude samá světla a neskutečnou atmosféru...

No a to se nějak neděje ...

Kdo z Vás si kdy prošel trochu malou stranu v Praze a přimyslí si u jakékoliv trochu omlácené ulice přístav ... tak nějak to tady vypadá. Očividně ta zvláštnost a výjimečnost historické části Savannah je v jeho netknutosti a vzhledu jedné trochu delší ulice z 17-18 století. Tak jsme si alespoň prohlídli přistavené kolesové parníky, trochu se porozhlédli, odpočinuli od komárů a udělali pár fotek. Péta trochu "nasranej", ale přeci o tom je to volné cestování .. každý den není posvícení. Takže se vrátíme k autu a dle mapy se zajedeme podívat do středu města. To plně odpovídá již výše uvedenému vzhledu jižanského města. Náhodou se nám ale podařil najít krásný zarostlý park s nádhernou kašnou a poměrně dost zajímavou řasu která napadla všechny stromy v parku, takže to tu vypadá jak v džungli . viz foto.

Po opuštění města jedem směrem na Jaksonville a dále na Daytona Beach. Vyhlášenou to oblast závodů aut a možností ježdění s autem po pláži. Po cestě se zásadním způsobem mění rozložení stromů a rostlinstva. Více méně už zde není nic jiného než palmy ( malé, střední, velké, obrovské ) ..

Cca kolem 2-3 pm jsme dojeli ( dnes jsme výjimečně někam přijeli brzo ) do Daytona Beach a hned zajeli do předem domluveného hotelu přímo u pláže a poblíž centra ( alespoň jsme si to mysleli ). Takže to dnes vezmeme trochu relaxačně a jdeme se na zbytek odpoledne koupat na pláž a do hotelových bazénů.

K večeru začne pršet takže zajdeme do interního (extrémně vyhřátého) bazénu, kde se mi podařilo ( samozřejmě náhodou ) urvat nějaký vnitřní části bazénu. Ty vyplavali na hladinu, takže v tichosti opouštíme bazén a hurá na pokoj a připravit se na noční jízdu.

Před odchodem se připravíme a zajdeme se poptat na nejlepší bary v okolí. Dostaneme doporučení na 2 vyhlášené s tím, že dnes se chceme oba trochu napít takže pojedeme místním busem. Autobusy v USA nezastaví automaticky na zastávce, takže tam musíte stát .... jo i když prší .. což je zrovna náš případ. Po 15 minutách postávání pod palmou, která nebyla úplně vodě odolná vlezeme do busu s tím, že pojedeme asi kousek prý 5-6 stanic do centra. Takže se ještě v autobuse radši u řidiče informujeme kde vystoupit a po té ještě navážeme na konverzaci se starší černoškou, která po úvodních rozpacích ráda poradí. Akorát, že jsme ten "kousek" jeli asi 25 minut. Zastávky tu jsou cca po 3 km. Takže paráda by mě zajímalo jak se dostaneme domů až večer nepojede bus. No neva představa že strávíme celou noc v nočním klubu mě netrápí.

Vystoupíme z autobusu na správném místě, ale na absolutní centrum zábavy to nevypadá. Po pár konverzacích s místními a posílání nás z jihu na severu a zase zpět jsme došli k vyhlášenému nočnímu klubu Sea meeze .... báječný klub ale zavřený ( že prý renovace do dubna 2008 ) ... tak to asi čekat nebudeme. Takže jdeme hledat dál..
. no co budu dál napínat , po krásné 1,5 hodinové procházce jsme našli 3 místní černošské kluby a jednu příjemnou otevřenou restauraci ( bar U VENDYS ) s vnitřní a vnější části spojenou společných do U tvarovaným barem. No sice to nebyl klub, ale měli tu výborné pivo, jídlo a obsluha taky stála zato. Takže jsme si popovídali s místním barmanem, který byl příjemně vstřícný na informace. Cca po půlnoci se jdeme projít a jdeme trochu v opilejší náladě směrem domů. S tím, že až uvidíme autobus tak si ho zastavíme .. no po cca 40 minutách si to už nemyslíme. :))

Po cca 5-6 km si jsme objevili pěknou restauraci, bar a diskotéku s živou hudbou... a to nečekaně příjemnou. Takže si tu cca hodku posedíme, popijeme . Po té jdeme zpět na hlavní silnici a máme štestí. Zrovna jede autobus. Jen tak pro zajímavost ta černoška co s náma konverzovala při cestě sem je zase v autobuse. Zajímavý asi nemá co dělat. Takže se dostaneme zdárně kolem 2am do postele. Jinak cesta mezi barem a busem byla poměrně zajímavá na styly bydlení. Přeci jenom jsme vyšli z města do místního ghetta ( i když po hlavní silnici ) . Byla tam taková zvláštní afroamerická atmosféra. Holky co jsme míjeli se s náma nechtěli nějak moc kamarádit ( až na jednu 50-letou ožralou a ta chtěla moc .. ale my zas nějak ne :) .

Jdeme spát zítra jedem na FLORIDU.