pondělí 3. března 2008

den 9 USA2 - východ USA 9-10 2007

Ráno si zajdeme na ALL in 10 snídani. V celkem vkusném prostředí pěkný výběr. Po příjemné snídani hurá do bazénu a oceánu. Teplota ještě vystoupala na vzduchu o 2 stupně a v oceánu o 1 . Celkem nechápu jak tam můžou plavat žraloci. Protože i pro mě je ta voda už moc.

To už je spíš kafe než voda. A to doslova.

Takže jako odpočinek si seknu procházku po board walk. To jsem však nečekal, že dřevo je mimo stín tak vyhřáté, že holou nohou na glazurovaném dřevěném chodníku vydržíte jednou nohu max sekundu. Takže cesta po chodníku spočívá v přeskakování mezi stíny tvořenými zábradlím chodníku. Chvilku jsem si myslel, že to vyřeší chůze po písku. Což bylo ještě horší, tam nešlo vydržet už vůbec. Jediná rozumná metoda je chůze na okraji oceánu.

Po obědě se jdeme podívat do města Miami. Zkusíme oblast Coral kde se dá velice rozumně nakoupit. Jak je v americe zvykem, vše v oblasti zlata, hodinářství, oblečení a voňavek je cca o 40 procent levnější a to minimálně. Upozorňuji všechno značkové.

Po menších nákupech zajedeme ještě do nechvalně vyhlášené oblasti Little Havana. Ve dne je sice vidět chudinská oblast se všemi jejich příznaky. Ale v reálu to přes den vypadá celkem v pohodě, chvílemi máte pocit že je to taková lepší česká vesnice akorát jsou zde samá lepší vozidla ( samozřejmě včetně vyjímek ). Po průjezdu větší části LH včetně kompletní fotodokumentace jedeme na opačnou půlku společenské struktury Miami a to do oblasti Biscaine Beach ( jih Miami, poloostrov ). Už jen když do této oblasti pochopíte, že zde nežije nějací chudáci. Za prvé do oblasti platíte clo jako do nějakého parku. A vlastně to takový park je. Celá oblast se skládá z cca 5 km příjezdu lemovaném nádhernými stromy, umělecky ztvárněnými krajinami. Před bytovou oblasti je vyhlášené golfové hřiště, luxusní přístav a zoologická zahrada ( soukromá ). Celkově máte v této oblasti absolutní pocit ráje na zemi.

Celá bytová oblast je silničně řešená jako několik spojených osmiček . Vše je příjemně provázáno a z celé oblasti čiší pohoda a klid. To nemluvím o nádherných stavbách, soukromých vilách a luxusních hotelech. viz foto.

Po cca hodinové prohlídce jedeme ještě do Port of Miami a zajdeme se trochu projít po přístavním molu. Akorát ve chvíli kdy si fotíme luxusní plachetnice, přijede k nám nějaký mužík na kolečkových bruslích s tím, že tu není dovoleno fotit a odkud jsme. Tak se trochu vykecáme a mizíme, protože očividně zde cizince moc nemusí.

Večer opět navštívíme Ocean Drive. Dnes to bereme víc s nákupní horečkou a zase si vytvoříme plné tašky věcí. Po návštěvě několika restaurací se rozumně okolo půlnoci vracíme na pokoj .