neděle 2. března 2008

den 8 USA2 - východ USA 9-10 2007

Po zajímavé noční akci jsme se probudili do krásného teplého subtropického dne.

Po snídani, ranní přípravě, koupeli v oceánu a v bazénu jsme rovnou vyrazili na dnešní první zážitek. Tím byl placený průjezd pláží DAYTONA BEACH a to přímo mezi lidmi.
Dříve se tyto pláže používali na závody známých jako DAYTONA ( více méně většina amerických závodů začínala na podobných písečných plážích, důvod je totiž prostý .. pláže jsou nádherně rovné a většinou dost rovné ).

Tudíž jsme projeli celou oblast DAYTONA BEACH po pláži, udělali pár fotek a řádně se prostřídali při průjezdu mezi přihlížející kočkami z pláže :)). Po výjezdu z pláže ( cca 5km, 30min, max rychlost je 15mil ) jsme namířili na úplný jih FLORIDY ( oblast MIAMI a KEY WEST ).

Ještě před tím jsme se stavili na úplném jihu pláže DAYTONA BEACH je kde známý lighthouse Ponce de leon. Je to celkem dost veliký maják, který je součást národního parku a malé místní zoologické zahrady s obrovským množství želv ( nevím přesně jakých, ale od malých až po obří ).

Po prohlídce jedem už konečně směrem MIAMI a to po silnici 95 která vede až přímo do MIAMI BEACH. Přijíždíme do Miami před Fort Lauder ( známé letiště, když někde poletí přímo do miami či z miami ). Přes pláže Pompeje Beach až do Collins Ave do hotelu DAYS INN.
Celkem rozumně cenový hotel v Miami ( cca 120$ za oba/noc ). Vyšší cena odpovídá absolutně dokonalému umístění mezi luxusními hotely s cenou nad 500 $. Ale taky cena odpovídá bordelu v hotelu. Dole na lobby to vypadá báječně, pláž, bazén vše paráda. Akorát zrovna představujou 7-8 patro. A zrovna nás tam dali :))) . No nic v hotelu stejně jen spíme. Pokoj je OK a především nádherný výhled na oceán ( samozřejmě s příplatkem viz foto ).

Okamžitě se jdeme vykoupat ( Oceán je zde více hluboký, resp. během 5 metrů už nestačíte, což jinde je otázka cca 20-30 metrů .... voda 32 , vzduch den 37 , vzduch noc 28 ) . Nevím jak vy ale mě to stačí až až. Voda je báječná akorát mám trochu strach a Péťa taky plavat dál od břehu, přeci jenom cca 10-15 metrů od břehu je už 15 metrů hloubka a zde žralok není vůůůůbec ojedinělá záležitost jako ve středozemním moři. Takže se spíš chladíme u břehu.

K večeru se projdeme po Board Walk což jsou krásné dřevěné chodníky cca 1 metry nad okrajem pláže. Délka cca 8 km s lavičkami a odpočívadlya to nejzajímavější na každé 200metru strážník. Lidi zde většinou běhají a jezdí na kuličkových bruslích. Taková relaxační zóna. Večer příjemná procházka s prohlídkou při-břehových hotelů.

A večer vyjíždíme do jedné z nejvyhlášenějších zábavních zón v USA a to Ocean Drive na Miami Beach. Máme štěstí že je od nás pouze 1-2 km. Takže nic nemusíme hledat, víceméně jedeme po Collins Ave ( od naší 43 street ) pořád dolů až na Ocean Drive.

Ocean Drive je cca 1,5 km dlouhá silnice mezi pláží a parkem na jedné straně a hotely, krámky, restauracemi a zábavními centry na druhé. Prošli jsme celou oblast a zašli kousek do středu Miami Beach. Zde bylo už více než stovky různých druhů klubu od obyčejných přes luxusní až po gay a všechny možné druhy. Při procházce jsme se nechali dostali nějaké vstupní lístky do jedné z luxusních diskoték. Takže jsme se tak zašli podívat. No kdo kdy viděl nějaký americký film ( př. Maska .. jak J.Carrey stojí před klubem a nechtěl ho tam pustit ) tak asi víc jak to tam vypadala. Krásný vstup, nádherné slečny u vstupu, takových 10 bodyguardů ( samozřejmě černochů ) a dav před vstupem který se dožadoval vstupu. Chvilku jsme přemýšleli jak dovnitř. Po chvilce jsme začali mávat štítky co jsme na ulici dostali a hurá už se k nám žene ochranka a pouští nás dovnitř. Po nemalém vstupném 20$ za osobu jsme se dostali dovnitř. Po schodech nahoru a jsme uvnitř. No upřímně jsem čekal něco trochu na vyšší úrovni.

Disco je rozdělené na 2 části barem. Horní vyvýšená část má dva bodyguardy u vchodu a pouštěj sem buď obří černochy se hroudou zlata na krku či krásné slečny. Po barem je středně velký taneční plac ale velikostí tak nějak Jablonecký Ex. Takže nevím nevím , asi se budou muset víc učit. Na druhou stranu jsou tu neskutečné krásné slečny. To až později jsem pochopil, že asi velká část z nich jsou slečny trošku za peníze. Jak Péťa zjistil ... samozřejmě jen slovně.

Tak nějak si tu připadám ztraceně. Až po chvíli se začnu bavit s místním černochem, který mě trochu poodhalil místní systém fungování. Lepší nerozvádět. Seznámili jsme se z třemi černoškami a spíš jen pokecali. Po cca 2 hodinách, 3 pivech ( 12$ /pivo ) jsme uznali, že tohle není úplně ono. Takže hurá ven zase na Ocean Drive . Prošli jsme většinu krámků a když jsme došli cca do středu Ocean Drive uslyšeli jsme češtinu. Když jsme se otočili , seděli u stole 3 holky a něco si o nás povídali, tak jsme vtipně reagovali naší užasnou češtinou. Jo strávili jsme tam s nima asi 3 hodiny, prokecali půlku noci a vyměnili si zkušenosti . Holky jeli v rámci nějaký "oper" práce po kousku USA.

Ráno v 4am unavení ale spokojení se vracíme do hotelu . Jinak vedro i noci.

PS: Jen tak pro zajímavost. Říká se že v oblasti Miami je poměrně dost Čechů a Slováků. Především pracující v restauracích. No my jsme to zkoušeli skoro v každý jako že nahlas česky. Ale žádná reakce .. tak nevím.