středa 29. dubna 2009

Japonsko .. den čtvrtý .. hora Fudji san

Dnes to bude velice jednoduché a krátké.

Abychom si dali trochu odpočinku pro naše unavená těla rozhodli jsme se, že pojedeme na horu Fudji a pokud možno ještě po té na Tokijskou věž. V 9.30 jsem vyrazili v poklidu z hotelu na KAYBAUCHO St dále metrem na Akihabara a po té JRkem Sobé line na Shinjuku odkud jezdí speciální rychlo vlaky do různých míst západu Honšú. Objednali jsem si lístek a jen jsme počkali na správném místě.Jelikož jsme měli ještě chvilku zašli jsme si do východního Shinjuku ještě projít luxusní obchodní dům ISETAN kde lze koupit především místní řemeslné výrobky ( když nepočítám tuny lux oblečení ). Vlaky jak již jsem říkal jsou absolutně přesné ( na sekundy ) a nesmírně příjemné na cestování.

př. v každém vlaku nad dveřmi přesné info kde jste a jaké je další stanice
každou chvíli jezdí poslíček s jídlem a pitím
sedačky mají před sebou metr místa
lze je různě nakláněn a vytahovat sedák a jsou opravdu pohodlné
lze je různě točit okolo osy tzn. třeba otočit proti směru jízdy
vše je absolutně čisté, neexistuje že se ušpiníte od čekohokoliv

Takže jsme doleji do Otsuki vlakem SUPER AZURO a po té jsme si museli koupit jístek na privátní trat a aby byl rychlejší tak Express limited za 2200 YEN ( což mužete jezdit až do Kawaguchi-ko ).

Vystoupili jsem výše uvedeným vlakem ve stylu zubačky do 857 m do města Kawaguchu-ko ( kolem cesty byla neskutečně velká horská dráha, je zde poměrně dost vyhlášená .. na urovni Disney LOS ANGELES .. výška cca 50 m .. fajn hrůza ) a měli před sebou v plné kráse horu Fuji.

Hora Fuji také fudžisan je nejvyšší horou v Japonsku. Její téměž dokonalý kužel šedofialové barvy se zasněženou špičkou se vyjímá nad okolními vrchy . Poslední výbuch sopky byl v roce 1707 a od té doby nic. My marně doufali, že by třeba dnes .. ale nic.
Teprve od 1872 je povolena na horu lézt i ženám .. byla totiž tak moc posvátná, že tam mohli z prvu jen učenci, kneží a poutníci.

Po n fotkách jsem se vydali k jezeru Jamanaka cca 1 km od stanice. Zde jsme si koupili jístky na výletní lod a jeli s ní projíždkou po jezeře odkud se dají dělat nejlepší fotky z okolí . A opravdu místo užasné na prohlíážení sopky a to nám ještě přálo počasí takže fotky stojí za to.

Po projíždce jsme navštivili místní restauraci u hlavního parkoviště s výhledem na jezero. Kombinace několika jídel a smažených ryb byla báječná a po delší době jsem si opravdu pochutnal. No a už jsem se pomalu vraceli. Mezi tím jsme navštívili 1 pěkný hřbitov s chrámem a jeden samotný chrám schovaný mezi domy. Už bylo kolem 17 takže jsme trochu přidali, nakoupili ještě nějaké upomínkové předměty a jeli dole do otsuki courákem protože zrovna náš rychlík nejel.

V otsuki jsme měli cca hodku čas tak jsme si prošli poměrně dost ospalé malé městečko. Procházkou po místních uličkách jsme očividně vyvolávali trochu překvapení místních, kteří zde turisty asi moc často nevidí. No a v 19 jel vlak tak jsem se jeli trochu vyspat a v 22 jsme dorazili do hotelu.

Ještě jsme si cestou nakoupili balíček : Bento .. což jsou různé variace a kombinace na sushci a různé druhy japonských národních jídel v plastovém obalu s hůlkami.


takže dnes trochu relax .. dobrou


PS: pár základních informací když budete chtít odjet do Japonska :

zkontrolovat pas že končí min 6 měsíců svojí platnost po odjezdu domů z Japonska

letenku doporučuji do Amsterdammu a z Ams do Narita Tokyo, je to nejrychlejší cesta a nejlepší možný let. .. většinou bez většího čekání .. cena cca 19 až 23 tis

určitě si vzít sebou YENy, ne že by karta nebrali ale ne všude je karta cestou k zaplacení, především menší města ( v krizi sebou EURA či DOLARY )

v menších krámkách karty v§bec neberou, vyjma velkých obchodáků

karta lze vybírat jen bankomatech CITIBANK, jinde velice málo kdy

jestliže váš telefon nemá podporovanou funkci 3G( dnes je to cca 8 procent nabídky v čr ) tak vám tady nepoběží mobil vubec .. lze si ho zde sice půjčit za cca 200 Kč na den .. ale má japonské znaky

základem cestování po japonsku je JAPAN RAIL PASS ( JR ) , je na 7,14,21 dní a již při první jízdě třeba z Tokya do Kjoto vyjde 7denní levnějši než samotná vstutpenka na palubu ( jak tady tomu říkají )

autem je takřka nejezditelno, 1.řídí se vlevo, 2. čr nemá s japonskem smlouvu o akceptaci mezinárodního řidičáku, takže se zde musíte udělat dozkoušení, 3. vyjma hlavních tahů v tokyu a větších městech je vše na ulici japonsky 4. platí se mýtné od 100 do 10000 Yen za různě velké úseky

JR který lze koupit jen a jen mimo uzemí Japonska ( třeba v Čr u NTZ Czech v Praze ) kde za svoje peníze dostanete takovou knížečkou, kterou hned na Narita Airport v kanceláři JR vyměníte za JR PASS ( něco jako pas )

tímto se všude u vstupu a výstupu prokazujete a tudíž nic do JR neplatíte, jen místenky do luxusnějších vlaků si to chce v Ticket Officech vždy třeba pulhodky před odjezdem zamluvit .. samozřejmě zadarmo

JR vlaky mají cca70-80 procent drah v Japonsku, takže se pomocí JR dostanete skoro všude

metro má vlastní systém a bud kupujete lístky za 160 yen a nebo týdenní metro kartu, ale většinou není třeba když si cesty i po městě rozložíte do jízdy metrem a JR vlakem, který od metra funkčností a vzhledem není moc jiný ( myslím u lokálek )

určitě sebou kvalitní ponožky, do chrámů a roykanů se sundavají boty a chodí se v ponožkách

převodku na elektriku do 100/110V .. v čr za pár korun

notebook sebou, wifi či internet je skoro všude

Žádné komentáře: