úterý 12. května 2009

Japonsko ... den patnáctý ... nagyoa, cesta do tokyo

OG

Ráno se v rozumné čas okolo 9.00 dostavíme na velice povedou snídani ve vedlejší restauraci. Po té zajdeme pro ONE DAY PASS METRO card a jdeme se podívat znovu do Elektricity muzea.

Nečekaně mají nejen otevřeno ale zároveň je vstup zdarma.

Celá expozice je rozdělena do 4 pater. V první se nachází základní vysvětlení principu elektrické energie a její tvorby. V druhém je ukázka kompletního řešení rozvodu elektrické eneergie . V dalším jsou interaktivní vystvělnení tvorby elektrické energie ( všemi možnými druhy ) a v posledním patře je vše uzpusobené ukázce různých druhu klamů ( očních či jiných ).
Celé je to zase ve stylu US muzei velice interaiktivní a perfektně vše vysvětleno. Jo tady do školy by mě chodilo bavit. V každém patře jsme potkali nějaké školáky které to zde mají jako součást výuky. Na všechno si mužou sáhnout, vše si můžou vyzkoušet. To se pak člověk nediví jejich znalostem.

V cca 12.00 vyjdeme směr Národní muzeum vědy a techniky Nagoya. Koupíme vstupenku jak do muzea tak do planetária.
Celé muzeum se právě dostavuje a rozšiřuje ( přeci jenom stavající stav je již mírně neaktuální .. takže příští rok to bude asi o něčem jiném ). Vše je zde rozděleno do 8 pater a každé patro má 2 až 3 různé budovy. Opět v podobném duchu akorát více deatilů ( např obrovská nádrž a zde praktické ukázky jak fungují jednotlivé druhy čerpadel, trysek atd ). Kompletní ukázky jak fungují jednotlivý převody ( konečně jsem plně pochopil vnitřek diferenciál a jeho reálnou funčknost a stavy ... celý rozebraný a plně funkční ).

Vše opětb provedeno v perfektním vysvětlujícím stylu ( akorát je vidět že už je to mírně starší .. ne všechny přístroje fungují .. ale pořád asi 10x víc než co kdy uvidíte v ČR ).

Pak jsme šli na představení do planetária. Paní nás předem upozornovala že to je v japonštině ale my se nenechali odradit. No možná jsme měli protože planetárium bylo sice krásné, graficky vše pěkně provedení ale řešilo se zde především různé uskupení hvězd a různé znamení . Sice fajn a vše mělo 5 minut přednášku a pak názorně ukázano. Což my samozřejmě nezvládali. V té tmě jsem dokonce usnul ( bob mě vzbudil že chrápu ) .. ale nakonec jsme tu hodku nějak zvládli. Zašli jsme se najíst do vending machine a šli se podívat přes park do orchidea garden ( po 1 km jsme tam došli, prošili jen úvod .. bylo to totiž na plném slunci .. venku ve stínu 33 stupnů ). Takže jsme se vydali dalším parkem k TV Toweru a prošli is park Orbit . Vše pěkné ale my měli spíš starost o to šílené vedro.

Nakonec po 2 km jsme si vlezli do metra a zajeli na hlavní stanici. Tam jsme navštivili výbornou restauraci a dali si výbornou rýži a kuřecí kousky. Problém byl v tom že mě to nedonesli takže po 15 minutách jsme musel urgovat ( což v japonštině neumím a oni nic jiného nezvládali ). Nakonec to pochopili donesli mi učet a po chvilce donesli maso ale zase ne rýži. Tak jsem čekal dalších 15 minut pak znova diskuze proč nemám rýži. Pak tedy donesli rýži ale zase maso už bylo studené. Tak zas maso pryč .. naštěstí za 3 min to donesli a bylo to moc dobré. Je to tak nějak ukázka že když je v restauraci 1,2 zaměstanci tak vše stíhají a vše je ok. Tady jich ale bylo na malou rest. asi 8 a prostě dělali zmatky.

No nic , zajdem do hotelu vyzvednem si uložené kufry a hurá do Tokya ( nakonec místo Nikka tokyo s tím že Nikko uděláme jako výlet ( není to tak velká vesnice aby jsme tam museli trávit celé 2 dny , to si radši užijeme ještě něco v Tokyu . .objevili jsme na net českou restauraci a Future World s dalšími atrekcemi a spoustu dalšího ).

Takže sedím v shikanzenu do Tokyu a píšu ... zbytek zítra .. zatím ahoj

PS> dodatek

V tokyo jsme přes Otemachi station odjeli do Kaybacha stat T11 a šli zpět do našeho prvního hotel Universum. Večer jsme se vypravili do restaurace na výbornou pizzu margaritu a přes další restaurace jsme došli až do japonské původní restaurace kde jsme si dali výborné shušimi salmon .. s příjemnou dávkou šóču jdeme v 1 ráno spát.

takže dobrou

PS2: tohle je jedna část metra tokya ( ještě tam jsou další 2 a JR liny a private line ) .. ale věřte dá se to uplně v pohodě

PS3: zítra špička do kársného města Nikka a nádherných chrámu nejbohatší rodiny Japonska ( z období Edo ... .Tokugawa rodu )