pondělí 11. května 2009

Japonsko .. den čtrnáctý .. Takajama

OG ( za dnešek jsou zapsané 2 dny, viz předchozí zápis ..ten předcházejí jsme se vrátili trochu nepoužitelní )

PS: Musím ještě jednou upozornit všechny všímavé čtenáře ( a očividně je jich dost ) že blog dopisuju vždy kolem 23-1 ráno a to ještě dořešovat obrázky. Takže i kdybych rád nestíhám to po sobě číst a vím, že sem láduju spoustu nespisovných slov, chyb a překlepů ( píšu na subnotebooku ). Takže až se vrátím opravím ale teď to berte prosím s rezervou ... mám už asi 8 čtenáře který mě na to upozorňuje.

Dále pro vysvětlení kdybych tu měl psát vše zajímavého co tu zažijeme tak bychom nic nezažili protože bych jen psal ( potkali jsme tu spoustu zajímavých lid, denně hovoříme se spousty lidmi, zažíváme mnoho zajímavých situací z různých důvodu.. ale to opravdu vše nejde psát ) takže vybírám jen to co má jakžtakž fotodokumentaci a muže zaujmout někoho kdo by sem třeba jednou chtěl jet . Na konci až budeme doma dopíšu ještě popisy kde jsme všude byly a všechny doporučení .. ale takhle jsem rád že to stačím psát alespoň takhle ...

díky za pochopení

Ráno 9.00, okno do mezi stěny .. takže to vypadalo na 3 ráno , já už nemohl dál spát .. pak mě došlo že bude asi jiný čas než to vypadá v okně - bylo 9. Tak jsme začli na snídani do přilehlé restaurace a pak řešili co dál.

Takže dnes jsme se ráno chtěli vydat do města Nagoya a především do několika zajíamvých muzeí jako ( elektricity, muzea vědy a techniky, uměni atd ) . Ale když jsme v 10 vyrazili, koupili metro kartu a došli ke 2 muzeím zjistili jsme že jelikož je pondělí tak je zase všude zavřeno. Takže jsme se rozohli pro změnu a jeli do Takajamy.

Šli jsme si na N station vyměnit lístky co jsme měli na zítra, posunuli jsme v hotelu o jeden den ubytování a jeli v 11.30 do Takamajy ( je to hodně v horách, krásná cesta, akorát dlouhá cca 2.5 hodiny protože se jede pomalíkem cca 90 km ).

Po cestě jsme si dali bento ( krabička různých jídel ) ale asi jsem si špatně vybral protože pulka byla ok ale druhá byla ty jejich sojový šílenosti a jelikož jsem to ochutnal .. už mi bylo šoufl.
2 hodiny se ta hrůza ve mě držela. .. .takže pozor bento ne vždy dobré.

V 14.01 jsme přistáli v takovém polohorském městečku ( ala tanvald .. v pozadí krásné Japonské Alpy ... cca až 3100 metrů ). Vzali jsme si místní mapy a nechali si doporučit pár zajímavých tras. A vydali jsme se do města.

Takajama je zajímavá především tím, že se zde zachovali původní malé dřevěné objekty v poměrně dost velkém počtu ( některé jsou i přístupné jako kupcům dům a podobně ). Zemědělství se zde sice moc nedařilo ( je to tu v horách ) a tak když neměli na daně ( platilo se rýží ) tak posílali k císařskému dvoru své špičkové tesaře. Díky odlehlé poloze v horách se zde dochovaly ulice z původního období Edo, lemované krámky, muzei a restauracemi.Město také pořádá jednu z největších slavností Japonska a to průvody alegorických vozů.

Takže cca po 10min cesty z nádraží jsme přešli řeku a došli do oblasti původních staveb. Díky mapě která není uplně přesná jsme zde trochu zmateně procházeli jednotlivé uličky ( ani baárky zde nemájí uplně rozumně popsané .. snad poprvé v japonsku ). Po prohlídce starobyalých staveb ( vše z černého dřeva, opravdu hodně černého a výšce staveb max 7-8 metrů) jsme se vydali na okruh kolem města na západní straně. Došli jsme až k známému muzeí lvích masek a celé si ho prošli a jako návdavkem jsme viděli představí typických japonských loutek Karakuri ( opravdu velicé pěkné představení s automatickými figurkami ... vymyslel je opravář hodin, když jednou opravoval pro shoguna hodinky velice ho oslovilo rozmístění a pohyb jednotlivých koleček a díky tomu vymyslel něco podobného s figarkami ale ve větším ).

Po té jsme uličkami s původními domy došli až na vrcholem Kitayama až k hradní zřízenině . Zde jsme na chvilku zakotvili v pěkné kavárně nad městem s pěkným výhledem ( celé město leží v dolíkem mezi ostrými srázy a v dálce jsou všude vidět japonské alpy ). Paní uměla celkem anglicky a chtěla od nás zápisek do deníčku, že jsme první češi kteří to tu zde navštivili ( tak jsem se jí tam na celou stránku zvěčnil .. tak až tu někdy budete koukněte ... je tam pro Vás zpráva :))) . Po dobré kávě a pěkném výhledu jsme šli už dolů do města . Nakoukli jsme ještě do síně alegorických vozů a znova jsme si důkladně prošli všechny původní uličky s původní výstavbou ( škoda že většina z nich zkomerčněla do krámků .. ale zase na druhou stranu si tím většinu staveb zdarma prohlédnete ).

Vrátili jsme se v cca 18.00 k nádraží a zašli do místní vyhlášené japonské restaurace ( já si dal výborné špízy a bob měl sašimi salmon a opravdu velice jsme si pochutnali .. dokonce na WC měli i dvojitý papír :)))) ).

V 19.00 jsme vyjížděli do města a v 21.20 jsme se dobrali na hotel. Uložili věci a šli jsme se podívat do města k TV tower . TV tower je vlastně eifelovka mírně menší než její originál v paříží zato to nádherně osvícený. sice nahoře už bylo zavřeno ale zašli jsme do 4 patra do výhlídkové restaurace a dali jsme si nějaké dobroty ( sice za každého poplatek 1000 Yenu za vyhlídku ale bylo to fajn ). Jo a pozor nikde nedělejte nějaké sranda náznaky nečeho když si myslíte že jste sami všude tu mají kamery ale fakt všude a pak na Vás trochu divně koukají :)))) no nic .

Od TV tower jsme si dali ještě krásný obloukový most přes hlavní ulici včetně tuny fotek. Došli jsme až ke hlavní zoně Nishiki dori a Hirokoji dori. Opět jsme v 23 hodin zažili neuvěřitelné množství lidí v neuvěřitelné záplavě neonů a všeho možného svítícího. Takhle to šlo asi 1,5 km pak už se to uklidnilo a by přes fushimi station došli až k nádraží ( jsme jsme viděli vubec první dopravní nehody ale nebylo zde vidět ani popraskaný plastík tak nevím co tu vyšetřovali ). Zase tu bylo asi 6 lidi kteří vše řešili ale obdovuhodně všichni pracovali.

Je normální třeba v 24 hodin viděl skupinu 20 dělníků pracujících na jedné věci .. třeba přemístění malého billboardu ale oni opravdu všichni pracují nikdo nestojí .. zvláštní to věc.

No jsou 2.20 ráno a já už jdu spát .. pro dnešek už dost.