pondělí 11. května 2009

Japonsko .. den třináctý ... cesta do Nagoy, procházka městem, krásné muzeum Toyota, večerní karaoke

OG

pár nových slov:
Wakarimasen .. nerozumím
Sumimasen .. prominte
Širimasen .. nevím
wataši .. já
Osusume wa nan des ka .. Co by jste nám doporučil/a ?

Tak dnes jsme ráno začli zvažovat kam . Cesta měla být do Takajamy přes Nagoy. Ale jelikož je neděle tak je dost pravděpodobné už podle netu, že všechny hotely budou plné ( většinou soboty a neděle do po ráno je všude natřískáno ). Jelikož chyběla příprava na tento jeden den začli jsme zvažovat kam. Bob nějak nechtěl pochopit že neděle bude plná všude ale nakonec jsme se tedy vypravili do Osaky / Nagoy a tam uvidíme co dál .. jestli Nagoy nebo Takajama.

Takže jsme cca v 14.20 dorazili do Nagoy a na informacích jsme si vyzvedli potřebné mapky a informace k ubytování. Na štěstí jsme měli obrovské štěstí :) protože hned první hotel kam jsme zavolali byl free a ještě k tomu asi 40 m od místa kde jsme byly ( hned u nádraží ... Business hotel ). Na to že nám paní na recepce vysvětlovala, že takhle v neděli bude asi všechno plné to bylo opravdu velké štestí .. ale to my očividně máme.( do té doby než nás budou na letišti lustrovat na prasečí chřipku :)) ).

Takže jsme se ubytovali a rovnou jsme vyrazili do města. A to především do zajímavého muzea Toyoty ( resp Toyody ) . Značka začínala v tomto městě asi 1,5 od našeho hotelu někde koncem 19 století jako firma zabývající se stroji na tvorbu látky z bavlny, tkaní atd.

A syn zakladatele mezi rokem 1929 až 1936 z různých důvodu přišel s tím že rozebrali Ford T a postavili podle něj Toyodu A1 .. no a díky šikovným ručičkám je z toho dnes největší automobilka na světě. V každém případě celá muzeum překvapilo asi 100 násobně a moje představy o muzeích se tímto dále budou ubírat trochu jinak ( samozřejmě nepočítám muzea v USA která také stála za to ).

Všechno vysvětlené do podrobností, každá kravina ukazaná názorně včetně ukázky funkčnosti a běhu každé jednotlivé části vozu. Těžko říkat jediná možnost vidět.. kdo tu kdy bude .. tohle muzeum je třeba navštívit . a pozor je dost obsáhlé a neskutečně intiutivní ... takže to chce minimálně 5-6 hodin. V 17 nás láskyplně vyhnali .. naštěstí jsem to jakž takž prošel ... skončil jsem u nových aut, obřích funkčích lisů plechů . Zároveň jsme viděly funkční prototyp robota z Toyoty .. co codí, hraje .. atd .. úvaha nad partnem a pomocníkem člověka.. moc zajímavé.

Po té se šli podívat do Noritake garden .. zajímavé zahrady pro místní obyvatele.

Pak už jsme šli směrem k největšímu nádraží na světě NAGOYA station ( rozlohou ) a do jeho 2 obrovských věží. Po chvilce jsme našli vstup a vyjeli do 51 patra . Tady jsme si vlezli do místní kavárny s velmi pěkným výhledem a ochutnali jsme místní dobré pítí .. kavu a čaj. Udělali jsme díky kársnému rozhledu v noční obloze a kompletně osvětlenému město pár pěkných fotek a šli jsme na hotel. Po cestě jsme se ještě stavili v BIG CAMERA a koupili konečně nové kufry na nové věci co jsme zde nakoupili.

Po mírném relaxu vyrážíme do města na drink a za zábavou.

v místním baru jsme si dali výborný Kyo ge tsu a zároveň nám místní barmanka ukázala jak se tvoří japonská písmena a přepsala nám pár slov a výrazu do jejich znaků. V už velice zajímavé náladě jsme pokračovali dál a zavítali do místního karaoke baru.

Byl to sice poddle vzhledu mírně horší podnik ale poslali nás za 1000 Yenu na hodku do samostatné místnosti s televizi , karaoke přístrojem a 2 mikrofony a s menu ( něco jako 10 x zlaté stránky ). Tak a zde jsme si to opravdu řádně užiji. ... hlas je mírně přibarven do zvuku dané písničky .. dost přidané echo ale znělo to opravdu špičkově .
Takže jsme dali pár známých šlágrů a přibližně v 12 jsme se v mírně podroušené náladě vypravili ještě na půlhodinkovou procházka a po té na pokoj.

takže ... dobrou noc a kdo nezpívá s námi zpívá proti nám

PS: jo ještě nesmím zapomenout na užasný zážitek s místními bezdomovci, kteří nám udělali malý koncert s vysvětlením a anglickou písničkou ... děkujeme .. počítám že to asi číst nebudou