středa 6. května 2009

Japonsko .. den desátý .. hrad himedži, přístavní město Tempózan

ohajo gozaimas

( Ještě dnes budu dnes psát o jednom z nejhezčích hradů v Japonsku musím vzpomenout jeden šílený zážitek z relax zony v SPA WORLD. Na jednom z pater jsme našli speciální akci s nějakýma rybičkama v podlahovém akváriu .. cca výška 40 cm .. . Do nich nám paní obsluhující položila nohy a ty rybky .. bylo jich tak asi tak 2000 potvůrek začli normálně okusovat naše nohy resp. odumřelou kůži . Neuvěřitelný zážitek . V jedném chvíli jsem jich měl na noze cca 50-70 ks . Potvory lezli i mezi prsty, snažili se okusovat chloupky .. no šílený .. z počátku to dost neskutečně lechtalo ale lze si na to zvyknout a je to potom jako takové jemné mravenčení .. viz foto )

Dnešní výlet na hrad Himedží bude poslední větší akcí z osaky, protože další den se přesouváme an hiroshimy. V rozumnou ranní dobu cca 8.00 jsme se vypravili na snídani ale jak jsme zjistili japonci obydlují hotely jen mezi sobotou odpo až do po ráno ( takže hotel je v tuto dobu takřka plný .. což znamená že naše oblíbená křesla v jídelně jsou plná .. ba co .. plná jsou všechna .. takže cca 40 minut čekání na recepci ) .

Tím se nám celkem rozsypali celý denní plány. Takže po vydatné snídani ( houska, máslo, džem ... vajíča už došla ) se vydáváme na shikansen do shin-osaky. Vlak nám jede co by dub .. takže si musíme ještě pospíšit ( směr HAKATA .. hiroshima ).

Vlak ujede svých cca 80 km za cca 23 minut .. opět rychlostí kolem 250 km/h. Jinak jsme zjistili že shikansen má zvláštní vlastnost .. uspávat . Dokonce i na tak krátkou vzdálenost. Kdo ví čím to je .. ale asi to bude ten zvlášstní ševelící zvuk který vydává. No v UT jsme přišli na to že uspává i když stojíte před ním venku :))) takže možná nějaké alfa-beta-gama vlny .. či co :)

Po přejízdu do městečka Himaje jsme se vydali ihned směr hrad Himedží. Město himeji je poměrně na japonské poměry malé. Hlaví třídou cca po 1km se dostáváme před poměrně velký hrad ( pomocí získané mapy na vlakovém nádraží ). Pasáž kolem procházíme je plná různých krámků, restaurací a zároveň v jednom místě zvuky linoucí se zpěvačky.

Hrad je v Japonsku brán jako nejuchvatnější z 12 hradů co Japonsko má... takže to vypadá že bude stát za to.
Vlastní hrad je poměrně dost rozložití. Jeho několika násobné opěvnění je koncipováno tak aby když nepřítel vnikl dovnitř měl velké problémy se zorientovat.. ala bludiště. Máte jít dopředu ale je nutné všude zatážet a zabočovat. Hrad stojí na vysoké z velkých kamených ůprefabrikátů" postavené hradbě. Do výšky cca 40m . Vlastní stavby je dřěvěná se zvláštní obezdívkou mezi trámy. Kameny na hradbách opět nejsou spojeny žádným pojivem jen do sebe zaklíněny.

Takže jsme prošli uvodním vstupem a dostali jsme se až k frontě .. ani nevíme na co ale postavili jsme se do ní. Zde není zvykem nějak předbíhat. Po cca 10 minutách se dostáváme na hlavní nádvoří kde jsme zjistili že jde o frontu na vstup :))) ( mezi tím jsme si ještě prošli oblast určenou k seevraždám ... sepukka a harakiri .. ale jak bylo napsáno tak zde asi nikdo nic nespáchal a užívalo se to jako zásobarná vody.

Fronta je poměrně dost obrovská .. ale poměrně rychle ubíhá. Dovnitř hradu je třeba se opět zout ( i když podlaha je dost tvrdá a schody mají ostré hrany .. ale zvládneme to ). Projdeme celou stavbou po jednotlivých patrech až nahoru. Výjmečně na Japonský hrad má i nějaký interiér ( v tomto případě ukázky zbraní, oblečení shogunu a samurajů a zároveň ukázky rekonstrukčních prací ). Na uplném vrcholku je opět jakoby observatoř s 360 stupnovým výhledem a modlitebnou.

Opět seběhneme dolů ( s mírnými problémy na schodech protože schodnice má cca 15 cm a stropy jsou tu tak od 150 do 190 ) . Venku provedeme řádnou fotografickou show, protože z venku je hrad opravdu uchvatný. Uděláme i fotku saktivním ninjou.

Vyjdeme z areálu a po hlavní třídě si dáme velice dobré nudle s masem ( mírně středoeevropská příchut takže zase změna . k lepšímu :)) ).

Po návratu do Osaky v 16.30 se rozhodneme pro postelový relax protože je extrémně dusno . vypadá to že bude pršet. A taky že jo. Takže dáme odpočinek do 19.30.

Vyrážíme do přístavníímo městečka Tempózan v OSAKA-KO. Městečko bylo postavené na navážce a zároveň kompletně vysušeno okolí. Na tomto "polo-ostruvku" se nachází nákupní centrum, ,obrovské ruské kolo a především obří akvárium. To je sice po 20 zavřené ale v příjemném vzoušku po dešti si zajdeme na ruské kolo . Večerrní výlet kolem je užasný protože je vidět krásně na všechnny strany tzn. okoukneme a vyfotíme celou osaku od přístavu až ke SKY BUILDINGU. Sice ve výšce cca přes 100m je poloprůhledná kabinka mírně rozhoupaná a tak jak se houpe tak se houpe můj žaludek .. ale při pohledu ven se na to dá zapomenout. Z výšky je krásně osvícen nejen most ale i obrovské akvárium.

Projdeme se ještě oblastí, zkusíme telefonnní budku do CR.. ale nějak to nejde. Takže metrem vyrazíme ještě do Namby a oblasti Dotonbori. Znova si projdeme živou aktivní zonou Osaky a je vidět že to tu neusíná ani v PO večer. po cca 2 hodinách razíme do hotelu a připravit se na odjezd.

Příprava se nekoná protože do 3 ráno si pouštíme české trháky .. jako písničky M.Davida, JAR, K.gotta a podobných "geniu" českého showbiznisu abych si trochu připoměli naši domovinu. Jo nesmím zaponeou na svěráka a uhlíře s jeho Severním větrem. Proložíme to ukázkami z Vrchní prchni a Jáchyma .. a jdeme ev 3.30 spát. Takže ráno opravdu stojí za to.