pátek 1. května 2009

Japonsko .. den šestý ... osaka, osacký hrad, oblast Namba, oblast Dotonboro, výlet k pagodě Šitennodží, večerní akce na Nambě-Dotonboro

(dnes přidávám 5 a 6 den najednou, protože jsem musel dořešit obrázky a videa )

Dobrý ráno, dobrý den, dobrou noc ... kdo ví jaký je u Vás čas.. :)

takže dnes jsme si udělali komplet prohlídku Osaky a začali jsme ráno po minimalistické snídani ( vajíčko, housky, marmeláda, voda, kafe ... no nic moc, tenhle hotel se nerozdá .. jak s místem tak s jídlem ).

Koupili jsme se metrokartu za 600 která mírně omezuje jízdu do vzdálenější okrajů Osaky což nás netrápí, jinak s ní mužete pořád a kamkoliv. Normální jístek stojí od 200 yen v Osace ( Tk od 160 ).

Dojeli jsme do Umedy a přestoupili na Tannichi 4 chome kde se nachází Osacký hrad.

Hned u východu z metra jsme si všiml poměrně velké skupiny mužů, tak jsme se k nim vydali. Očividně zde 1.5. slaví menšími demonstracemi. My jsem se "aktivně" zapojili do demonstrace na odstoupení někoho .. kdo víc kdo ( ale bylo tam napsáno petice ). No v každém případě, zde bylo tak 2000 mužů a když přišli ženský tak je odehnali. Jakmile začli hrát internacionálu tak jsem radši odešli a proti nám zrovna přicházela partička policistů. Tak nevím jak to dopadlo ale když jsme se vraceli už tam nebyl ani papírek :)))

Vlastní osacký hrad je usazen jako by do parku. Vlastní hrad začíná první hradbou a vodním příkopem a po té druhou hradbou a druhým ( nyní vypuštěným příkopem ). Vlastní stavba hradu je uprostřed tohoto opevnění. Je to nádherná budova poměrně na japonsko dost vysoká celkem 8 pater včetně vrchní "observatoře". Prošli jsme celou buduvo od shora dolů a v dolním patře jsme si za 300 yen nechali obléknout samurajský oblek s přilbou a katanou a nechali se vyfotit. poměrneě dost jsme udělali pozdvižení, protože tak velké lidi v tomhle obleku už asi dlouho neviděli.

Po té jsme se vraceli zpátky na metro. Po cestě nás ještě zastavili nějaké středoškolačky, že se náma chtějí vyfotit , tak provedli asi 9 fotek na 9 fotoaparátů a ještě nemám vysvětlili že nás hhrozně milujou a podobné informace, které jsem samozřejmě zdrořile opětovali a radši odešli na metro směr Namba.

Namba je "střed" zábavy a zajímavostí Osaky. Je zde význaná Dotonboro ulice která je takový extrémní václavák. Koleme dokola jsou tisíce krámků a restaurací a poměrně dost to tu žije.. jak ve dne tak v noci.

Rovnou jsme si na středu ulice zašli na výborný steak ( sice trochu rozmixovaný ale dobrý ).
Zajímavostí restaurace bzl špičkový interiér ( tnavý ale zajímavý, možnost zvonění na obsluhu a menu ve velikosti A1 plachty ).

Dobře jsme se najedli, prošli ještě nějaké vedlejší uličky v Nambě a vyšli jsme směr Pagoda Šitennodží. Výlet byl poněkud delší než jsme čekali ale alespoň jsme objevili krásné původní hřbitovy, v poměrně velkém množství uzavřené do několika oblastí s krásnými domy.

Když jsme došli k pagodě, bylo už poměrně večer. Alepsoň se nám tím lépe fotila. Oblast pagody je zasazena v parku s menším hřbitovem a různými dalšími menšími chrámy. Jako jedna z mála stavem v japonsku využívá čínského principu linie a stavy brány, pagody a dalších staveb je v jedné lince. Stavba je velice zachovalá a to i z důvodu, že všudde dávají proti holubům ochranné sítě. .. zase na druhou stranu není uplně vše vidět a focení není uplně optimální.

Po té jsme vyšli na hlavní třídu Šitennodči a metrem jsme se dohrabali na M11 kde máme hotel.
Na rozdíl od Tk má osaka mírně lepší systém značení stanic metra a to pomocí prvního písmene názvu linky a čísla podle čísla stanice ( které jde vždy posloupně takže třeba 11 stanice na Umedo line je U11 ). Hodně to pomáhá při navigaci v japonským mapách.

Zároveň jsme si v metru vyzkoušeli pořádnou zácpu ( ne tu tělní ale společenskou tlačenici ). Ani se nedivím, že v Japonsku řešejí poměrně dost případů osahávání v metru .. protože po tak hezkých výjevech ve městě ( myslím tím krásné dívky a ženy v minisukních a manga oblecích ) pak přijdete do metra a půlka s eo Vás otírá. Tak celkem dokážu ty "uchyly" pochopit .. a taky si myslím, že málo kdy to má reálný základ. Přeci jenom tu metro jezdí dost rychle a brzdy má taky dost ostré. Proto vznikly v japonsku určité částí nástupiště a určité vagonu WOMEN ONLY.

Tam smějí v určitou dobu či do vagonu jen a pouze ženy. Samozřejmě se nám v noci z tahu povedlo do takového vlézt, jelikož jsme jeli z kraje dráhy kde začinali lidé do vlaků teprve nalézat tak jsme si toho nevšimli. Až když ve vlaku byla 80 ženskejch a my dva. A některé se po nás opravdu ošklivě dívali . Tak jsem pak v rámci přestupu radši utekli do jiného vlaku :)))

Vrátím se zpět .. když jsme se vrátili na pokoj dali jsem se trochu dokupy a jeli zpět do M20 oblast Namba.V noci je z toho prává zábavní zóna s X statisícovým davem lidí po celé Namba oblasti. Prošli jsme si nádherně ozářenou Dotonbori a pak se vypravili do baru. Dali jsme si opět výborné místní šóču a pokecali s barmankou... ta nás pak poslala do RockRock baru kde prý jsou anglicky mluvící lidé.

Jenže jsme to nemohli najít, tak jsme se museli pořád vyptávat což vytvořili vždy skupinky 15 holek a nás dvou. Každá z nich se maximálně snažila pomoc, někam volat, zjištovat kde to je ... pak se ptát na různé otázky .. a x dalších věcí. Zajímavostí japonců resp. spíše japonek protože pro ně jsou evropani dost zajímavý .. že vás chytnou za bundu a jdou s vámi třeba 2 km až na místo kam jste chtěl .. mezi tím Vás zpovídají a jsou velice přátelské .. myslím to v tom dobrém smyslu, jiný jsme totiž neměli v umyslu .......... to myslím vážně .

Takže nakonec jsme se přes 3 skupinky dostali s jednou místní slečnou až do Rockrock baru. Taková malá díra ale očividně dost vyhlášená, protože na stěnách byly stovky fotek se známými kapelami jako offspring, U2 a podobně.. Proto VIP byl také z balého baru menšími dveřmi vchod do VIP sekce. Tam nás ale kupodivu nechtěli pustit tak jsem si dali pár drinku a po dohledem dalších japonských slečen došli zpět do hlavní třídy. Ta už se dost vylidnila ..

Totiž japoncí žijí pořá, přes den, v noci ale končí k 11.20.. v 11.50 jezdí poslední metro ( jezdí od 5.30 ) . Bylo to sice divné ale prostě v 11.40 bylo všude vylidněno .. v pátek ..

No prostě je to jiný národ, jiné zvyky .. těžko posuzovat.

Takže jsem přes menší problém s WOMEN vagonem a menší zácpou a především s přejetí naší stanice a tudíž nutnosti se vracet cca 3 km zpět pešky ( jelikož to byl poslední vlak metra co jel ) se dostali domů a šli spinkat ( já tedy psát tento blog ).

Dobrou noc, dobré ráno, dobrý den ... jak komu